Figyelmeztetés

A tengerpartra költöztem, így innentől állandó vakáción vagyok.
Nyaralás az egész élet.

Tuesday 24 September 2013

Zsugabubus

Ne aggódjatok, nem pókerről lesz szó. Egyszerűen csak megpróbáltam elntézni a számhordozást ("portabilidad"), és pusztán egy hónapig tartott, mire megkaptam az új SIM kártyát.
Egy kicsit aggódtam, hogy mi fog történni a számommal, ha már nem leszek a cégnél, de lett megoldás. Persze a kivitelezés nem volt egyszerű mutatvány.
Szerencsére, az előző cégnél volt egy olyan lehetőség, hogy kikérem a számomat, és a nevemre írják a szerződést. Persze ez a céges előfizetés amiről el tudjuk képzelni, hogy mennyi a díja. Emellett meg van nekem saját szerződésem telefon vonalra, és internetre, akkor meg miért ne tennénk bele a mobilt is, nem igaz? Hát... Majdnem.
Meegrendeltem a mobil szolgáltatást számhordozással az interneten. Rövidesen kaptam egy visszaigazolást e-mailen, majd sms-ben is. Ezután kaptam egy sms-t, hogy visszautasították a számhordozást. He?
Telefonálgatás, kiderül, hogy még nincs a nevemen a szerződés. További telefonálgatás, "ez egy-két nap alatt menni szokott" mondja a HR-es srác. Végül potom egy hét alatt a nevemre került az előfizetés.
Megint megrendeltem a neten a számhordozást. Megint visszaigazolás, megint elutasítás. Na már megint mi van? Felhívom a Movistar-t.
- A rendszer nem engedi a számhordozást, mert valami probléma van.
- Mi a probléma?
- Azt nem tudjuk.
- ???
- De megpróbálhatja újra később
- (Magamban: @;>*$ß) Kinek a rendszere jelezte a hibát?
- A miénk.
- A maguk rendszere jelezte a hibát, és nem tudják mi az???
- Tulajdonképpen kideríthetjük...
- Tegyük azt!
- Egy pillanat.... a személyazonosító dokumentum száma nem egyezik.
- Miért, mi van a rendszerükben?
- y1364861d
- Kiváló! Ez a NIE számom. Akkor mi a baj?
- Nem tudom...
Közben előveszem a dokumentumaimat, hátha mégis én vagyok az elmeroggyant...
- Mit is mondott, mi van pontosan a rendszerükben?
- y1364861d
- Nincs előtte véletlenül egy nulla?
- Jah... de van.
- (#@]>ß$;Ł@&@Đ !!! - magamban...) Esetleg kitörölhetjük?
- Persze, meg is van.
- Köszönöm!

Na és ezt nem fogjátok elhinni:
Nem törölte ki a nullát! A harmadik próbálkozás után megint felhívtam őket, és kiderült, hogy a nulla még ott van.
Ezt figyeld, haver:
Átment egy másik képernyőre, ahol az adatokat lehet megváltoztatni, de ott már nem látszott a nulla, mert rövidebb a rubrika, és arrébb kéne menni az egérrel. Figyelj, figyelj! Nem látta a nullát, ezért közölte velem, hogy megoldódott a gond! Érteeed? Kilépek az útra a kamion elé, de ha becsukom a szemem, nem fognak elütni, ugye?
Na a következő kollega már kicsit okosabb volt. Ő mondta, hogy a nulla elbújik a rubrika sarkában. De persze, ő nem tudja megváltoztatni, hívjak egy másik számot. Ők sem tudják. Menjek be egy boltba. Ők sem tudják. Megint telefon, de akkor már kicsit elegem volt.
- Jó napot, ez és ez vagyok, és nem jók az adataim a rendszerőkben
- ...?
- Egy hónapja próbálok számhordozást elérni.
- Mik az adatai
- ez-és-ez
- Pedig minden stimmel
- Akkor most lenne egy kérésem. Mondja el pontosan, hogy mit lát a képernyőn
- ...?
- Csak mondja
- Windows,  Menü, Ügyféladatok, Név, Vezetéknék, Telefonszám, Azonosító okmány, útlevélszám, y13...
- Elég is lesz, köszönöm.

Nos? Figyeltetek? Egy hónap telefonálgatás, és végül a képernyő pontos beolvastatása árán kiderült, hogy a NIE számomat beírták útlevélszámnak, de mivel több karakter kellett, betettek egy nullát elé. És ez egyiknek sem tűnt fel! Újabb telefon, adategyeztetés, adatváltoztatás. Sikerült.
Megibnt megrendelem interneten a számhordozást. Közlik, hogy nem tudják megcsinálni, mert a rendszer nem engedi... menjek be egy Orange boltba. Bemegyek, kiderül, hogy azért nem tudták elindítani, mert már elindították, csak éppen ugye a "leadó" szolgáltató nem adta a számot. Végül tegnap, majd másfél hónap után megkaptam a SIM kártyát, így most orange-os vagyok teljesen.
Buktam másfél hónapot, és egy vezeték nélküli vonalas telefont, ami a netes megrendeléshez járt volna. Ezőttal is köszönet a HR-es gyereknek, aki néhány számot nem bír beírni egy adatlapra, valamint a Movistar, és az Orange makijainak. És elnézést kérek a majmoktól.

Konklúzió:
A spanyolok hülyék. Ezt persze már mondtam párszor.
Egyszeráen nem tudnak gondolkodni. Az agyuk nem máködik olyan hatékonyan, mint bármelyik másik európai népé. A működési rendszerük hasonlít a japán cégekhez: Minimális számú agy, rengeteg birka.
A spanyol ügyintézés egyébként nagyon olajozottan, és gyorsan működik, de csak addig, amíg minden pontosan úgy halad, ahogy megtervezték a rendszerben. Abban a pillanatban, hogy akár a legapróbb hiba is becsúszik, azonnal megáll minden. Hiszen a rendszert nem a tervezői működtetik, hanem egy csapat betanított majom.
Még nem voltam olyan országban, ahol ennyire igaz lenne a mondás:
"Én azt nem nem tudom. Én csak itt dolgozom."

1 comment:

  1. Legalább volt programod:D Engem "csak" összekevertek egy másik beteggel, pedig x éve ugyanahhoz a dokihoz járok... végülis ő is csak ott dolgozik...:D :S

    ReplyDelete